28 set 2010

IMAGINATION COUTURE_ Ethereal Creativity














Angels, butterflies, birds and dragonflies. Spiritual connection between terrestrial and celestial. Being outside of capitalism and consumerism, to create something that is made with heart, something unique and special.

Michelle Dreamer Acevedo, independent designer of Imagination Couture, each month gives a portion of the proceeds of her online store at globalgiving.org, a humanitarian organization: to do something more concrete to help women, children, animals living in poverty , torn from war or dire circumstances. Most people who buy her handmade creations, in fact, don't know to be part of a larger projecthelping some people half a world away, in a wonderful way.
Natural materials, yarn, feathers and cotton combined with organic fibers. 
Nature is the perfect place to find inspiration. The music: when Michelle makes the wings of an angel is lost in the melodies of Enya or Enigma to be carried away by the energy angelic. InsteadCeltic music or Italian love songs, along with the work, adapt to the knitting. 
And maybe what she feels while creating, like an expression or an emotion, is transmitted to that creation.
Walking in nature, it is easy to get lost and find yourself on your route. 
Michelle wants to create something inspired by that force incumbent, powerful, beautiful, above all: the nature, trying to make the world better for someone. 
Her creativity comes from an artistic tradition of his maternal family. 
Every woman in her family has been a creator of things, perfect and wonderful gift for those who loved herCreating is something natural and spontaneous.

Angeli, farfalle, uccelli e libelli. Connessione spirituale tra terreste e celeste.
Essere al di fuori del capitalismo e del consumismo, per creare qualcosa che è fatto col cuore, qualcosa di unico e di speciale.




Michelle Dreamer Acevedo, indipendent designer di Imagination Couture, ogni mese dona una parte dei ricavi della sua boutique on line a globalgiving.org , un'organizzazione umanitaria: fare qualcosa di più e di concreto per aiutare donne, bambini, animali che vivono in povertà, strappati alla guerra o in terribili circostanze.
La maggior parte delle persone che acquistano le sue creazioni artigianali, in realtà, non sanno di fare parte di un progetto più grande, aiutando così alcune persone dall'altra parte del mondo, in un modo meraviglioso.



Le sue creazioni nascono da materiali naturali, filati, piume e cotoni, insieme a fibre organiche. La natura è l'ambiente perfetto per trovare stimoli di ispirazione. La musica: non a caso, quando Michelle crea le ali d'angelo, si perde nelle melodie di Enya o Enigma per lasciarsi trasportare dall'energia angelica. Invece, la musica celtica o le canzoni d'amore italiane, insieme all'Opera, si adattano a fare la maglia.
E forse ciò che percepisce e sente chi crea è come un'espressione, un'emozione che si trasmette a chi acquisisce quella creazione.



Camminando nella natura, è facile perdersi e ritrovarsi sul proprio percorso. Quello di Michelle è di creare cose ispirate proprio da lei, quella forza incombente, potente, magnifica e sovrastante che è la natura, cercando di rendere il mondo migliore per qualcuno.
La sua creatività nasce da una tradizione artistica di famiglia materna. 
Ogni donna della mia famiglia è stata una creatrice di cose perfette e meravigliose, come regalo per chi amavano. Creare è qualcosa di naturale e spontaneo.

Nessun commento:

Posta un commento

TAGS