13 set 2010

SELENA VALLEJO_ ME AND MY VISIONS










Selena Vallejo: a mother, a wife, a gardener, but, above all, a freelance photographer in Chicago.
Specializing in still life and portrait, she works in studio and on location.
On Etsy you can find her boutique, showing her fine art, the artistic movement of perfect synthesis between quality and technique, aesthetic purposes, not for utility.

A store 
for her creative projects and ideas, much more than a passion. 
Her source of inspiration is the environment that surrounds her, like the photography stops any images, any time and any place. Her experiences are the way to express her thoughts, her fears, her happiness, her story.
Analog and digital. First, she used the darkroom and black and white, now she love the color: Love the surprise, trying to convey the life and soul in those filmscreating a story or emotion. Photography is the tool to capture every time. Life, music, light, all sources of ideas. Photography is her vision, the way to see her life aroundwaiting for the change.










Selena Vallejo, madre, moglie, giardiniera per passione, ma soprattutto una fotografa, free lance, a Chicago.
Specializzata in still life e ritratti, lavora sia in studio che in location. Su Etsy si può trovare la sua boutique, che mostra la sua Fine Art, quella corrente artistica di perfetta sintesi tra qualità e tecnica, con fini estetici, lontano dall'utilità.

Una sorta di outlet dei suoi progetti creativi e delle sue idee, molto di più che una passione. La sua fonte di ispirazione è l'ambiente che la circonda, come se la fotografia registrasse un dato momento e un dato luogo. 
Le sue esperienze sono il tramite per documentare i suoi pensieri, le sue ansie, la sua felicità, la sua storia.

Analogico, ma anche digitale. Se all'inizio utilizzava la camera oscura e il bianco e nero, ora ha aggiunto il colore: ama la sorpresa, cercando di trasportare vita e anima in quelle pellicole, creando una storia o un'emozione.
La fotografia è lo strumento per catturare ogni momento. 
Storie, musica, luce: tutte fonti di idee. La fotografia è la sua visione, vedere la sua vita intorno, in attesa che si riveli la storia.

Nessun commento:

Posta un commento

TAGS